Prezenční vzdělávací program je určen pro kvalifikované pedagogické pracovníky dle Zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších Předpisů), kteří chtějí vykonávat specializovanou činnost koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií. Doporučená vstupní úroveň digitálních kompetencí je minimálně B1 dle Rámce digitálních kompetencí pedagogů (DigCompEdu).

Program je rozdělen do 12 modulů, které jsou realizovány prezenční nebo online formou a tam, kde je efektivní jsou doplněny o e-learning.

Struktura studia:

Modul 1 Koncepce – 10 h prezenční výuka

Modul 2 Moderní didaktické teorie a ICT – 2 h webinář a 8 h e-learning

Modul 3 Digitální technologie ve VO – 35 h prezenční výuka a 30 h e-learning

Modul 4 Legislativa a počítač ve škole – 2 h webinář a 8 h e-learning

Modul 5 Školní infrastruktura – 15 h stáže a 30 h e-learning

Modul 6 Digitální technologie – 10 h stáže

Modul 7 Práce s informacemi – 2 h webinář a 8 h e-learning

Modul 8 Prezentace školy – 10 h prezenčně a 10 h e-learning

Modul 9 Učení a učení se – 10 h prezenčně a 10 h e-learning

Modul 10 ICT projektově – 10 h prezenčně a 10 h e-learning

Modul 11 Počítač a žák s potřebou podpůrných opatření – 10 h stáže a 10 h e-learning

Modul 12 Změna – 2 h webinář a 8 h e-learning

110 h prezenčně a stáže, 140 h webináře a e-learning, tj. celkem 250 h

Závěrečná zkouška před komisí a obhajoba - 2 h

 

Studium se řídí dokumentem STANDARD STUDIA K VÝKONU SPECIALIZOVANÉ ČINNOSTI KOORDINACE V OBLASTI INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ
č. j. MSMT-7779/2020-1

https://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/aktualni-informace?lang=1&ref=m&source=email

Účastník se seznámi se základní legislativou spojenou s počítači v prostředí školy; prozkoumá zdroje validních informací na internetu; zná význam a závaznost jednotlivých předpisů vč. jejich aktualizací; umí aplikovat nabyté  znalosti do aktualizace vlastních interních předpisů (např. směrnice apod.); je seznámen s problematikou autorského zákona a aplikací do prostředí základních a středních škol; dodržuje platnou legislativu a bezpečnou práci na internetu; uplatňuje právní normy související s užíváním internetu ve výuce a s příklady řešení hardwarové a softwarové ochrany na školách.

Lektor a tutor kurzu: Mgr. Zbyněk Šostý

5. Školní počítačová síť (od výstavby po efektivní nasazení cloudových řešení), (rozsah 5 h prezenčně [stáž], 35 h e-learning).

Lektoři kurzu - Mgr. Pavel Král, Mgr. Karel Moric

3. Využití počítače ve vzdělávacím procesu | Člověk a příroda (rozsah 10 h prezenčně [1 h stáž], 5 h e-learning).

Účastníci studia se seznámí s kvalitními výukovými programy, s vhodnými českými i zahraničními portály, metodikami práce s interaktivními výukovými objekty. Získají dovednost vhodně tento výukový software nebo volně šiřitelné DUMy zařazovat do vyučovacích hodin a motivovat ostatní učitele k jejich využití v těchto vzdělávacích oblastech:
· Člověk a příroda (zeměpis, chemie, fyzika, biologie a přírodopis).

Lektoři kurzu - Mgr. Radovan Jansa, Mgr. Martina Veřmiřovská

3. Využití počítače ve vzdělávacím procesu - Informatika a informační a komunikační technologie (rozsah 10 h prezenčně [2 h stáž], 10 h e-learning).
Účastníci studia se seznámí s kvalitními výukovými programy, s vhodnými českými i zahraničními portály, metodikami práce s interaktivními výukovými objekty. Získají dovednost vhodně tento výukový software nebo volně šiřitelné DUMy zařazovat do vyučovacích hodin a motivovat ostatní učitele k jejich využití v těchto vzdělávacích oblastech:
· Informatika a informační a komunikační technologie.

Lektoři kurzu - Ing. Lenka Satková, Mgr. Pavel Martínek

3. Digitální technologie ve VO – Jazyk a jazyková komunikace (rozsah 5 h prezenčně [5 h stáž], 5 h e-learning). Účastníci studia se seznámí s kvalitními výukovými programy, s vhodnými českými i zahraničními portály, metodikami práce s interaktivními výukovými objekty. Získají dovednost vhodně tento výukový software nebo volně šiřitelné DUMy zařazovat do vyučovacích hodin a motivovat ostatní učitele k jejich využití v těchto vzdělávacích oblastech:
· Jazyk a jazykové komunikace (český jazyk, anglický jazyk a německý jazyk).

Lektorka kurzu - Mgr. Martina Baseggio

3. Digitální technologie ve VO – Matematika a její aplikace (rozsah 5 h prezenčně [1 h stáž], 5 h e-learning). Účastníci studia se seznámí s kvalitními výukovými programy, s vhodnými českými i zahraničními portály, metodikami práce s interaktivními výukovými objekty. Získají dovednost vhodně tento výukový software nebo volně šiřitelné DUMy zařazovat do vyučovacích hodin a motivovat ostatní učitele k jejich využití v těchto vzdělávacích oblastech:
· Matematika a její aplikace.

Lektor kurzu - Mgr. Tomáš Kopec

2. Role a využití ICT v procesu edukace, moderní didaktické teorie, AJ terminologie (rozsah 2 h webinář a 8 h elearning).

Lektor a tutor kurzu - Ing. Zdeněk Matúš

3. Digitální technologie ve VO – Člověk a společnost (rozsah 5 h prezenčně [1 h stáž], 5 h e-learning). Účastníci studia se seznámí s kvalitními výukovými programy, s vhodnými českými i zahraničními portály, metodikami práce s interaktivními výukovými objekty. Získají dovednost vhodně tento výukový software nebo volně šiřitelné DUMy zařazovat do vyučovacích hodin a motivovat ostatní učitele k jejich využití v těchto vzdělávacích oblastech:
· Člověk a společnost (dějepis a výchova k občanství).

Lektor kurzu - Mgr. Martin Vonášek